Integrasjon mellom QlikView og BizView for Almondy

 

“Integrasjonen mellom QlikView og BizView gikk veldig smidig og systemene fungerer klokkerent sammen”

- Mikael Niklasson, Business Controller i Almondy

 

Behovet

Almondy er et svenskt bakeri som baker og selger kaker innenfor detaljhandelen, samt til restauranter og storkjøkken.
Før BizView ble implementert, jobbet de på en egenutviklet database som var fylt med manuelle appliksjonsoppsett med utfall fra forretningssystemet og kartleggingstabeller mellom systemene. Transparensen mellom systemene var mangelfull og det var vanskelig å skaffe seg en tydelig oversikt. 

 

Løsningen

Med BizView fullstendig integrert med deres Qlik-miljø, er basen allerede en validert datakilde, som oppdateres med et klikk, og som deretter danner grunnlaget for BizViews strukturerte budsjetterings- og prognoseprosess med sin Excel-lignende form. 

Raskere prognoseprosesser og forbedret samarbeid

Mikael Niklasson, Business Controller i Almondy, forteller om resultatene de fikk med implementeringen av BizView.

Hvorfor valgte dere VIsma bWise som BI-leverandør?

Vi hadde allerede et godt samarbeid med de til QlikView, så da vi ønsket å komme i gang med BizWeb føltes det naturlig å fortsette samarbeidet. Kravspesifikasjonene våre for en BI-leverandør var at de skulle være kunnskapsrike, effektive og lett tilgjengelige, noe vi fant i Visma bWise.

Hvilke verktøy brukere dere og for hvilke funksjoner?

Vi begynte med QlikView der vi har applikasjoner for finans, produksjon, kvalitet og lager. Så ønsket vi å begynne med BizView for prognoser og budsjett, og prosjektgjennomføringen med Visma bWise gikk veldig smidig og effektivt. Vi bruker BizView for salgsprognoser og snart legger vi også til salgsbudsjett for første gang. Det var også en veldig smidig integrasjon mellom QlikView og BizView, og systemene fungerer klokkerent.

Har dere merket noen forskjell i selskapet etter dere begynte å jobbe med bWise?

Prognoseprosessen er raskere og enklere for alle involverte. Vi har også bedre muligheter til å sikre dataene på hvert trinn. Det er også enkelt å se hvem som gjorde hva, noe som forbedrer og effektiviserer samarbeidet.