Formuesforvaltning

Datavarehusautomasjon med TimeXtender og datavisualisering med Qlik Sense.

Formuesforvaltning er Norges største privateide rådgivnings- og forvaltningsselskap, og har ansvaret for ca. 60 milliarder kroner i langsiktig formuesforvaltning for familier, privatpersoner, stiftelser og organisasjoner. Selskapet jobber langsiktig med å bevare og utvikle verdier for sine kunder. Tjenestene omfatter både investeringer, advokattjenester, forretningsførsel og kunst & filantropi.

TimeXtender frigør tid for Formuesforvaltning og investorer

– Når det gjelder TimeXtender så er det først og fremst «time to market» som imponerer. Jeg har vært ansvarlig for mange BI-prosjekter tidligere men aldri fått til så mye på så kort tid, og med så få ressurser. Jeg har tidligere sagt at verktøyene ikke er så viktige, men jeg er nesten villig til å revurdere dette. TimeXtender er enkelt og raskt – fra man oppdager at man trenger en endring til den endringen faktisk er ute i produksjon. En annen fordel som jeg er opptatt av er at man sikrer at all kode gjøres likt – det blir ikke forskjellig avhengig av hvilken konsulent som har kodet. Med tanke på vedlikehold over tid ser jeg på dette som en stor fordel.

Liv Bøstrand, Business Intelligence manager, Formuesforvaltning AS

 

Trykk på dokumentet for å laste ned.

Vegg-til-vegg med Qlik Sense

Formuesforvaltning bruker Qlik Sense både til intern virksomhetsstyring, beslutningsstøtte og rapportering. Selskapet har også nylig lansert en ny versjon av kundeportalen basert på Qlik teknologi (QAP) for å bedre kundeopplevelsen. Fremover jobbes det med BI-initiativer knyttet til prospektering: 

formuesforvaltning presentasjon

Selskapet vurderte PowerBI, Tableau og Qlik før valget falt på Qlik Sense. Senere har Formuesforvaltning valgt å utvide med QAP for sin eksterne portal.

Formuesforvaltning er svært fornøyd med responsen på Qlik internt, og tilbakemeldingene går på at løsningen oppfattes som svært brukervennlig og arbeidssparende. Formuesforvaltning har som mål å få en brukervennlig og engasjerende kundeportal eksternt. Portalen ble softlansert i september 2017.

Kontakt oss 

JA, jeg gir samtykke til behandling av mine personopplysninger for å kartlegge mine interesser som beskrevet her og er kjent med at samtykket kan trekkes tilbake når som helst.

JA, jeg vil motta relevant informasjon basert på mine interesseområder fra Visma på e-post. Jeg kan når som helst melde meg av eller oppdatere mine interesser på Vismas abonnementsside.

Vi trenger ditt samtykke.

Portrett av en Visma konsulent

Vi bruker cookies for å registrere din aktivitet på våre nettsider. Denne informasjonen kombinerer vi med opplysningene du oppgir for å danne en profil, slik at vi kan vise deg innhold tilpasset dine interesser. Ved å akseptere, tillater du oss å registrere og behandle din persondata som beskrevet her.