Kundeportaler

En god kundeportal styrker kundeforholdet og gir en åpen og sikker arena for selvbetjening og samarbeid.

Hva er en kundeportal?

En kundeportal er et nettsted designet for å gi eksisterende kunder tilgang til tjenester og informasjon de trenger. Portalen inneholder ofte kundespesifikk informasjon som krever pålogging og sikkerhet. Det kan for eksempel være kontoinformasjon, betalingsinformasjon, saksinformasjon, kontohistorikk, nedlastbare digitale filer, tilgang til støttemekanismer og mulighet for kunden til å laste opp informasjon.

I dagens digitale verden er kundeportaler mer et krav enn en hyggelig funksjon for mange virksomheter. Kundeportalen er også et viktig element i en tidsalder med selvbetjening, og en god kundeportal kan bety forskjellen mellom fornøyde kunder og tapte forventninger.

I offentlig sektor snakker man ofte om statistikkportal, hvor informasjon tilgjengeliggjøres for befolkningen.

Connected cloud blue.jpg

 

Kundeportal_bilde1.jpg

Hvorfor er kundeportal viktig?

En god kundeportal styrker kundeforholdet og gir en åpen og sikker arena for samarbeid. Når en kunde føler at de har praktisk tilgang til viktig informasjon og kan løse oppgaver eller problemer raskt og enkelt, er det langt mindre sannsynlig at de vil gå andre steder.

En av de store fordelene med å ha en kundeportal er at du kan skreddersy det innholdet som er relevant for hver kunde. Noen vanlige bruksområder for en kundeportal inkluderer aktiviteter som:

  • Se statistikk over ditt kundeforhold
  • Administrere innkjøpsordrer og spore leveranser
  • Full oversikt over tilbud og fakturaer, samt historikk
  • Opprette og spore supportsaker
  • Få tilgang til data/skjemaer for innsendelse av pålagt informasjon til det offentlige
  • Distribuere policyer og dokumenter

Relevante prosjekter

Vil du vite mer om kundeportal eller statistikkportal?

Ikke nøl med å ta kontakt med oss.

Vi trenger ditt samtykke.

 

 

 

 

Chat - Statement.png