Vi lever i en tid som baserer seg på å få tilgang til informasjon så raskt som mulig, og et ønske om å fullføre en aktivitet så raskt som mulig. Dette gjelder vel så mye på arbeidsplassen, som på privaten.
I år er det 25 år siden Netflix ble stiftet. Frem til 2007 tilbød de utleie av DVD-er, men det at de ble en streamingplattform var det som tok selskapet til nye høyder. Deres reise til skyen har endret hvordan vi konsumerer TV som privatpersoner. Ny teknologi driver også endringer på arbeidsplassen.
Det er ingen tvil om at det er et stort potensiale i de aller fleste virksomheter når det kommer til effektivisering av rutineoppgaver. Selvbetjeningsapper for ansatte og ledere effektiviserer arbeidsprosesser og endrer arbeidshverdagen til lønnsansvarlige.
Fremtidens løsninger
Neste generasjons lønnssystem er tilpasset den moderne, effektivitetsbaserte hverdagen. Med skybaserte lønnssystem har de ansatte tilgang til apper som er enkle og brukervennlige. Kjører din bedrift, eller regnskapsbyrå, lønn i Visma.net Payroll har alle ansatte tilgang til appen Visma Employee, og ledere tilgang til appen Visma Manager.
Les mer: Appen som gjør jobben din enklere
I Visma Employee-appen kan de ansatte føre timer, fravær, reiser og utlegg. De kan få oversikt over tidligere registrering og de kan sjekke lønnsslippen sin bare på noen få tastetrykk. For at en registrering gjort av den ansatte i Employee appen skal gå videre til lønn, må leder i de fleste tilfeller godkjenne disse registreringene. Det er her Visma Manager kommer inn.
Forenkler administrative oppgaver
Med Visma Manager får du som leder en mer effektiv hverdag, med oversikt over dine ansatte og nøkkeltallene i din bedrift. Her kan du godkjenne alle dine ansattes utlegg, timesregistreringer, fravær, og forespørsler om ferie. Dette varsles du om så fort en ansatt har sendt noe til godkjenning, og om du velger å godkjenne registreringen vil den bli sendt automatisk videre til HR- eller lønnsansvarlig.
I tillegg til å forenkle de administrative oppgavene til dine ansatte, får du selv tilgang til informasjonen du trenger. Tiden hvor du må lete deg gjennom papirer er over. Overgangen fra å utføre administrative oppgaver med penn og papir skjer nå digitalt, med mål om å redusere CO2-utslipp på arbeidsplassen med opptil 60%.
Les mer: Gevnister ved å bruke apper
I tillegg til de administrative oppgavene holder Visma Manager deg oppdatert på dine ansattes bursdag eller ansinnitetsjubileum. Du vil få varsel på mobilen når det er på tide å feire en spesiell dag for din ansatt. Hvem takker vel nei til å kunne tilby det lille ekstra for en som gjør arbeidsplassen til et bedre sted?
Tilgjengelig i App Store og Google Play
Appen har en vurdering på 4,5 av 5 i App Store, og dette er hvor du laster den ned fra om du har en Apple-telefon. Appen er tilgjengelig i Google Play om du bruker en Android-telefon. Når du først laster ned appen, logger du inn med din jobbmail og passordet du opprettet da du logget deg inn i Visma.net første gang. Du får da mulighet til å velge hvordan du skal logge deg inn i appen videre fremover, og skulle du ønske å endre dette senere kan det gjøres i innstillinger.
Er du lønnsansvarlig i din bedrift, eller jobber du i regnskapsbyrå som kjører lønn for andre?
Visma Employee og Visma Manager gjør det enkelt for alle ansatte og ledere, å utføre administrativt arbeid korrekt. De ansatte registrerer selv fravær, ferieønsker, utlegg og timer – enten fra appen eller desktop. Du blir varslet og kan godkjenne like enkelt.
Husk at alle brukere (ansatte) på Visma.net HRM-tjenester, får gratis support fra Visma. Ta kontakt med vårt Visma.net Customer Service team på e-post skysupport@visma.com.