Visma Blogg

Valgte å automatisere jobben med purring og inkasso

Valgte å automatisere jobben med purring og inkasso

Driver du egen bedrift og opplevd at kunder ikke betaler i tide? Dette kan både være frustrerende og tidkrevende arbeid, og tid som man gjerne skulle brukt på verdiskapning i bedriften. Vi tok en kort prat med Carl Jonathan Hudtwalcker som bruker tjenesten Visma AutoCollect for å automatisere jobben med purring og inkasso, i regnskapsprogrammet Visma eAccounting.

Navn: Hudtwalcker Consulting
Antall ansatte: 1
Bransje: Konsulent

Hva jobber du med og hva slags type aktiviteter består arbeidshverdagen din av?

Jeg jobber som konsulent for prosjekter innen alt i fra språk til undervisning. I 2013 startet jeg opp et enkeltpersonforetak, og har til nå ingen andre ansatte enn meg selv. Det er ingen typisk arbeidshverdag ettersom varigheten på prosjektene og hvor omfattende de er, varierer.

Hva var årsaken til at du ønsket å ta i bruk Visma eAccounting? 

Tidlig 2017 kontaktet jeg en veldig kompetent selger i Visma etter å ha hatt en dårlig erfaring med en annen fakturerings- og regnskapsløsning. Jeg ble lett overbevist til å bytte til en mer helhetlig løsning, som både hadde bedre front-end og ga et bedre inntrykk overfor kundene. Utfordringer med den forrige løsningen var alt i fra at kundene mine ble fakturert for andres oppdrag, til manglende elektronisk fakturering, og manglende integrasjon til Altinn. Etter at jeg tok i bruk Visma eAccounting derimot, opplever jeg at jeg har full oversikt over faktureringen – i tillegg til at jeg nå har et bredt spekter av tjenester og integrasjoner som dekker mine behov. 

Hva fikk deg til å ta i bruk Visma AutoCollect i Visma eAccounting?

Dessverre er ikke alle flinke til å betale, og noen er det i tillegg utfordrende å finne en gjensidig løsning med. Da var det godt å vite at jeg kunne sette saken videre til en profesjonell tredjepart for å vedlikeholde kundeforholdet på en god måte, samtidig som situasjonen ble løst. Det var også betryggende å se at jeg kunne følge alle sakene underveis i Visma AutoCollect. Og ikke minst få god og personlig støtte fra kundeservice ved behov. 

Hvilke fordeler ser du ved å bruke en slik løsning for purring og inkasso? 

Transparens. Andre firmaer som fremhever dette som en kvalitet har ofte flere skjulte gebyrer, mens med Visma er det en rettferdig fordeling av hva debitor, kreditor og Visma tar av inntekter og kostnader. Til slutt vil jeg nevne at det er oversiktlig, og man har god kontroll på saksgangen uten at man trenger å involvere seg.

Er det noen andre ting du vil trekke frem som er viktige i forbindelse med din bruk av Visma eAccounting og den automatiserte purring- og inkassotjenesten Visma AutoCollect? 

Visma AutoCollect er integrert på en brukervennlig måte til regnskapsprogrammet, og det er lett å loggføre både for sene betalinger, eventuelle tap og fleksibilitet ved rapportering.

Driver du en liten bedrift? Visma eAccounting er perfekt for deg som vil føre regnskapet selv.

Prøv gratis i 30 dager

2