It takes two to tango…

«It takes two to tango» er det noe som heter. Det finnes mange eksempler på gode samarbeid, der summen av flere har ført til noe større og bedre enn det man hadde klart alene. Dette gjelder også for innkjøp.

Tanken bak innkjøpssamarbeid er at det er penger å spare ved å kjøpe i volum. I dag har vi tjenester som Groupon, Livingsosial, Sweetdeal o.l som er bygd på denne tankegangen. Dette kalles Social Commerce.

I det offentlige ser vi at enkelte fylkeskommuner og kommuner går sammen for å gjøre bedre innkjøp og inngå gode rammeavtaler. Nyere analyser viser at det betaler seg å styrke innkjøpsfunksjonen på denne måten.

For private virksomheter er svaret å bli med på et kommersielt innkjøpssamarbeid. Dette er en tjeneste hvor du får tilgang til ferdigforhandlede innkjøpsavtaler som er kvalitetssikret og innehar bedre betingelser enn du selv klarer å forhandle.

Budskapet er derfor ganske enkelt; du finner styrke i flertall!

Få mer informasjon på e-post

Liv Hauknes Enoksen jobber som Content Marketing Specialist. Hun har en M.Sc in Marketing and Organisational Communication og B.Sc in International Marketing. Jobber i hovedsak med sosiale medier og innhold i digitale kanaler.
Kontakt :