Starter måneden som nybarberte og avslutter med bart

I november hvert år oppfordrer Movember menn over hele verden til å anlegge bart. I Visma er flere ansatte klare for å la barten gro.

Målet er å samle inn penger og skape oppmerksomhet rundt menns helse, med fokus på prostatakreft. Den første Movember-mustasjen så dagens lys i Australia allerede i 2003, og siden har den spredd seg jorden rundt.

I samarbeid med Kreftforeningen har Movember lansert en kampanje i Norge. Menn starter glattbarbert 1. november for så å la barten gro helt til slutten av november. Tanken er at menn i alle aldre skal prøve å få venner, familie, kollegaer og andre til å sponse dem og deres bart ved å gi penger til Movember.com. Pengene som blir samlet inn går til kreftforskning.

Her i Visma er det flere glattbarberte menn å se. Over sees fire av deltakerne Alexander Sandhaug, Gunnar Glendrange, Carlo Kristiansen og Erik Eskedal som er med på laget Visma MoBros. Faktisk finnes det to konkurrende lag i Visma i år. Og det vanker premie både til den som gror den tøffeste barten, og til den som samler inn mest penger.

Partnere, forhandlere og kunder må gjerne være med å gro bart med Visma. Meld dere inn i en av gruppene ovenfor, eller spør om å få bli med i vår Visma MoBros-Facebookgruppe.
Mange i Visma enige om at det er en bra sak å støtte. Dessuten syns de det er stas med litt ekstra oppmerksomhet i november.

Vil du vite mer om kampanjen, gå inn på Movember sine hjemmesider eller Facebooksiden deres. Her kan du registrere deg og bidra til innsamlingen.

Har jobbet som journalist, samt vært med på oppstarten av et IT-selskap i Silicon Valley. Jobber nå med innholdsproduksjon for Visma i digitale kanaler.
Kontakt Maia: