Starter måneden som nybarberte og avslutter med bart

I november hvert år oppfordrer Movember menn over hele verden til å anlegge bart. I Visma er flere ansatte klare for å la barten gro.

Målet er å samle inn penger og skape oppmerksomhet rundt menns helse, med fokus på prostatakreft. Den første Movember-mustasjen så dagens lys i Australia allerede i 2003, og siden har den spredd seg jorden rundt.

I samarbeid med Kreftforeningen har Movember lansert en kampanje i Norge. Menn starter glattbarbert 1. november for så å la barten gro helt til slutten av november. Tanken er at menn i alle aldre skal prøve å få venner, familie, kollegaer og andre til å sponse dem og deres bart ved å gi penger til Movember.com. Pengene som blir samlet inn går til kreftforskning.

Her i Visma er det flere glattbarberte menn å se. Over sees fire av deltakerne Alexander Sandhaug, Gunnar Glendrange, Carlo Kristiansen og Erik Eskedal som er med på laget Visma MoBros. Faktisk finnes det to konkurrende lag i Visma i år. Og det vanker premie både til den som gror den tøffeste barten, og til den som samler inn mest penger.

Partnere, forhandlere og kunder må gjerne være med å gro bart med Visma. Meld dere inn i en av gruppene ovenfor, eller spør om å få bli med i vår Visma MoBros-Facebookgruppe.
Mange i Visma enige om at det er en bra sak å støtte. Dessuten syns de det er stas med litt ekstra oppmerksomhet i november.

Vil du vite mer om kampanjen, gå inn på Movember sine hjemmesider eller Facebooksiden deres. Her kan du registrere deg og bidra til innsamlingen.