Hva gjør bedriftene som lykkes med kundetilfredshet?

Det er kundene du lever av. Derfor må du også ta godt vare på dem. Men en ting er å konstatere verdien av kundetilfredshet. Langt mer komplisert er det å avdekke hvordan du oppnår det. I vår gratis guide får du en full gjennomgang av tipsene og tiltakene som sørger for du får fornøyde og lojale kunder.

Nøkkelen til høy kundetilfredshet

Kundene dine er det mest dyrebare du har. Det er ingen nyhet. Spørsmålet er hvordan du på best mulig måte kan bygge tilfredshet og tillit i kundebasen din. Det er det skrevet mange hyllemetere med bøker om, men vanligvis kan svaret kokes ned til tre punkter:

  1. Varen eller tjenesten du leverer må svare til kundens forventninger
  2. Prisnivået må være konkurransedyktig
  3. Du må yte god service
    Kundetilfredshet

    Last ned gratis guide til økt kundetilfredshet

Punkt 1 og 2 er selvsagt viktige. Men mye tyder på at punkt 3, som ikke alltid får like mye oppmerksomhet, kanskje er det aller viktigste momentet. Det holder ikke med riktig produkt og riktig pris. For å vinne og beholde kunder, er det enda viktigere å yte god service. Da får du fornøyde kunder – og fornøyde kunder er lojale kunder.

Hva er hemmeligheten?

Så enkelt, og så vanskelig. For realiteten er at mange norske selskaper scorer for lavt på kundetilfredshet, med de verditapene det medfører. Men det er også mange norske selskaper som lykkes. Hva er det de gjør som de andre ikke gjør? I vår gratis guide får du oppskriften på veien frem til fornøyde og lojale kunder.

Behøver du et system som hjelper deg å følge opp dine kunder? Vismas CRM-løsning SuperOffice Online ble i 2015 kåret til Norges beste CRM-system av PCWorld. Løsningen er 100 % nettbasert, slik at du kan logge inn når som helst og hvor som helst og finne informasjen du behøver – også på mobil.

Hei, jeg jobber med tekst, video og animasjon på digitale flater i Visma. På bloggen skriver jeg om effektivisering og smarte løsninger for næringslivet i Norge.
Kontakt Henrik: