Sett opp en effektiv strategi for generering av nye leads

Generering av nye leads er ofte vanskelig. Hvorfor gjøre det vanskeligere uten en strategi?

MarketingProfs skriver at det første du bør gjøre for å opparbeide en god liste over potensielle nye kunder er å dokumentere strategien din for lead generering. Det trenger ikke ta lang tid og du kan gjøre det i fem enkle steg:

1. Først og fremst må du definere målgruppen din og forstå hva som er viktig for dem.

2. Se på din bedrift sammenlignet med konkurrenter og hvordan de leverer det som er viktig for kunden. Dette er kjernen i verditilbudet ditt.

3. Verdien i det du tilbyr bør oppfylle potensielle kunders behov, og det bør være konsekvent gjennom hele prosessen med å generere flere leads.

4. Forstå hvorfor kunder kjøper det du selger. Hvem er involvert? Hvor lang tid tar det? Hva er kundens bekymringer? Når du har besvart disse spørsmålene så har du kartlagt din kundes kjøpssyklus.

5. Det siste steget i strategifasen er å sette opp en definisjon av hva et lead/prospekt er. Denne definisjonen bør være klar og tydelig, og bør også være avklart internt av salg- og markedsføringsavdelingen.

Les artikkelen i in helhet.

Har jobbet som journalist, samt vært med på oppstarten av et IT-selskap i Silicon Valley. Jobber nå med innholdsproduksjon for Visma i digitale kanaler.
Kontakt Maia: