Er du som regnskapsfører klar til å tilby selvbetjening til dine kunder?

Selvbetjening: Kundene dine er klare for det. Er du?

Dagens teknologi gir organisasjoner et stort utvalg av muligheter. Virksomheter er stadig på jakt etter ulike måter å forbedre arbeidsprosesser. Hvorfor er det så viktig for regnskapsførere å kunne tilby selvbetjening til sine kunder?

91% av kundene sa at dersom de fikk informasjonen de trengte via selvbetjening, ville de bruke løsningen*.

Regnskapsbyråer bør ha et ønske og et mål om å samhandle med kundene på samme måte som kundene er vant til å samhandle med for eksempel forsikringsselskaper og bank. Kundenes mulighet til å gå på Internett, bruke selvbetjening i størst mulig grad og samhandle med et selskap på den måten de velger, er viktig. Ved å hjelpe kundene til å hjelpe seg selv, vil regnskapsbyrået ditt høste fordelene – det er en riktig investering i kunderelasjonene dine.

 

Eksempler på selvbetjening

Enten du er klar over det eller ikke, bruker du sannsynligvis selvbetjening hver dag. Her er 20 eksempler:

 

Minibanker Forsikring på Internett
Automatisk innsjekking på flyplassen Informasjonssøk på Internett
Spilleautomater Nettbank
Automatisk bilutleie Nettbutikker
Automatisk førerprøve Pakkesporing
Å kjøpe bensin fra bensinpumpe Kjøp av flybilletter på Internett
Fjernundervisning/-opplæring Kjøp av kinobilletter på Internett
Elektroniske blodtrykksapparater Selvbetjente buffeter
Selvbetjente kasser i butikker Selvbetjent utsjekking på hoteller
Kjøp av hus og bil på Internett Salgsautomater (mineralvann, sjokolade, etc.)

 

Det er tydelig at selvbetjeningsløsningner gir mange fordeler både for regnskapsførere og for kunder. Kundene blir stadig mer teknisk avanserte, og de fleste forventer at regnskapsførere også tar teknologi i bruk. Status i markedet er faktisk at kundene ikke bare er klare for selvbetjening – de fleste foretrekker det. Hvis du ikke kommer i gang, kommer kundene kanskje snart til å vurdere andre mer fremtidsrettede byråer med flere valgmuligheter.

Leverer ditt byrå?

 

Last ned denne gratis guiden: «5 grunner til at regnskapsførere bør tilby selvbetjening«

 

*Zendesk Searching for Self-Service, (infografikk på Internett), www.zendesk.com/resources/searching-for-self-service, (vist 2.juli 2015).
Michelle Diebels-Larsen jobber som Content Marketing Manager med innhold i digitale kanaler. Hun har en M.Sc i Communication Science (Nederland) og har jobbet i mange år med marketing og kommunikasjon.
Kontakt Michelle: