91% av kundene sa at dersom de fikk informasjonen de trengte via selvbetjening, ville de bruke løsningen*.
Regnskapsbyråer bør ha et ønske og et mål om å samhandle med kundene på samme måte som kundene er vant til å samhandle med for eksempel forsikringsselskaper og bank. Kundenes mulighet til å gå på Internett, bruke selvbetjening i størst mulig grad og samhandle med et selskap på den måten de velger, er viktig. Ved å hjelpe kundene til å hjelpe seg selv, vil regnskapsbyrået ditt høste fordelene – det er en riktig investering i kunderelasjonene dine.
Eksempler på selvbetjening
Enten du er klar over det eller ikke, bruker du sannsynligvis selvbetjening hver dag. Her er 20 eksempler:
Minibanker | Forsikring på Internett |
Automatisk innsjekking på flyplassen | Informasjonssøk på Internett |
Spilleautomater | Nettbank |
Automatisk bilutleie | Nettbutikker |
Automatisk førerprøve | Pakkesporing |
Å kjøpe bensin fra bensinpumpe | Kjøp av flybilletter på Internett |
Fjernundervisning/-opplæring | Kjøp av kinobilletter på Internett |
Elektroniske blodtrykksapparater | Selvbetjente buffeter |
Selvbetjente kasser i butikker | Selvbetjent utsjekking på hoteller |
Kjøp av hus og bil på Internett | Salgsautomater (mineralvann, sjokolade, etc.) |
Det er tydelig at selvbetjeningsløsningner gir mange fordeler både for regnskapsførere og for kunder. Kundene blir stadig mer teknisk avanserte, og de fleste forventer at regnskapsførere også tar teknologi i bruk. Status i markedet er faktisk at kundene ikke bare er klare for selvbetjening – de fleste foretrekker det. Hvis du ikke kommer i gang, kommer kundene kanskje snart til å vurdere andre mer fremtidsrettede byråer med flere valgmuligheter.
Leverer ditt byrå?
Last ned denne gratis guiden: «5 grunner til at regnskapsførere bør tilby selvbetjening»