Profesjonell e-postløsning for mindre virksomheter

Et profesjonelt e-post- og kalendersystem er en forutsetning for effektiv kommunikasjon i større virksomheter. Nå kan også små og mellomstore virksomheter nyte godt av denne teknologien uten å måtte gjøre tunge investeringer i e-postservere og dyr maskinvare.

Ingen er vel lengre i tvil om at e-post er en av de mest kritiske IT-funksjonene i et hvert selskap. Mange ser også verdien av gjøre seg tilgjengelig ved å dele avtale boken sin med kollegaene. Da blir det enkelt å finne frem til et ledig møtetidspunkt, og enda enklere å sende ut en møteforespørsel. Trenger du samtidig å booke et møterom eller en projektor, kan dette gjøre samtidig. Med et profesjonelt e-post- og kalendersystem åpner det seg muligheter for langt mer effektiv bruk av de fleste bedrifters knappeste ressurs – din arbeidstid.

Videre er det en vanlig utfordring i mindre virksomheter å få delt informasjon som felles dokumenter, avtaler og kontakter på en effektiv måte. Strengt tatt er ved dette en vanlig utfordring for alle virksomheter, men mindre virksomheter har ofte ikke tilang til verktøyene som kan bøte på problemet.


Gir liv til Outlook
Microsoft Outlook er uten sammenlikning den mest brukte og mest populære e-postklienten som finnes. Det mange ikke vet eller tenker over, er at det er først når din Outlook-klient er koblet mot en Microsoft Exchange-server det virkelig blir liv i klienten. Da vil du kunne benytte deg av felles e-postmapper, felles avtalebøker og felles adressebøker. Istedenfor at hver ansatt skal vedlikeholde sin egen adresseliste, kan du da ha én felles kontaktliste hvor en endring av for eksempel e-postadresse eller telefonnummer umiddelbart blir tilgjengelig for alle som bruker systemet.


Når arbeidstiden teller
En vanlig utfordring når man skal gjøre avtaler, er at du ofte er avhengig å ha med en eller flere kollegaer i et møte. Prøver du å sette opp et kundemøte, og må flytte på dette gjentatte ganger for å få møtekalenderen til å gå opp, bidrar ikke dette til å gi et godt inntrykk av din virksomhet. Ved å dine kollegaers avtalebøker tilgjengelig vil enkelt ordne dette. Det er nettopp hva du får muligheten til med Active BusinessMail.


Også på mobilen
En av de mer spennende sidene Active BusinessMail er at du står nokså fritt med tanke på hvordan du skal få tilgang til din e-post, avtaler og kontakter. Den mest vanlige tilgangen for de fleste vil nok være fra Microsoft Outlook, men løsningen gir deg langt flere muligheter enn dette. Med en moderne Windows-mobil, vil du ha full tilgang til oppdatert e-post, avtaler og kontakter.

Har du tilgang til Internett og en Web-leser har du også full tilang til systemet via Outlook Web Access (OWA). Dette er trolig en av de mest funksjonsrike og brukervennlige Web-baserte e-postklientene på markedet. Har du en moderne mobiltelefon med Windows Mobile, vil du også her få full tilgang til både e-post, adresser og avtaler. Det kanskje mest spennende med denne løsingen er at gjør du en endring ett sted, vil denne være synkronisert og tilgjengelig uansett hvilken type klient du bruker til å logge deg på.


Sikkerhet og delte mapper
En annen spennende mulighet som er tilgjengelig via Active BusinessMail er muligheten til å dele mapper. Oppretter du egne mapper til for eksempel prislister, brosjyrer eller annet markedsmateriell, har du enkelt og effekt laget en løsning for å gjøre denne informasjonen tilgjengelig for alle dine medarbeidere. Trenger du eventuelt å endre på prisene, kan dette gjøres én gang ett sted, og de er umiddelbart tilgjengelig for brukerne av systemet.


Sikkerheten du trenger
Har du noen gang tenkt over hva som vil skje dersom all e-post, avtaler og kontakter blir slettet? Bruker du en e-postløsning hvor alle data lagres lokalt på din PC, kan dette fort bli en reell problemstilling for eksempel ved at din harddisk krasjer. Dette unngår du elegant med Active BusinessMail. Her vi data blir lagret på server hvor det taes kontinuerlige sikkerhetskopier. Skulle uhellet være ute vil du raskt få alle data tilbake ganske enkelt ved å installere Outlook på nytt, logge på server, og synkronisere alle data.

I over 20 år har Visma Mamut gjort det enklere å starte og drive egen bedrift. Visma Mamuts administrative programvareløsninger og nettbaserte tjenester til små og mellomstore virksomheter, gjør driften av din virksomhet mer effektiv.
Kontakt Visma: