Svært få økonomisystemer leverer en komplett rapporteringsløsning som dekker alle behov og ulike kundekrav som er avgjørende i dagens marked. Samtidig krever gjerne kundene at regnskapsføreren jobber i flere økonomisystemer.
OneStop Reporting gir deg og kundene dine muligheten til å bruke kun ett rapporteringssystem. Uavhengig om kunden har behov for standardrapporter eller skreddersøm, løser produktet dette på en enkel og effektiv måte. Rapportene underbygger rådgivningsvirksomheten og all konsultasjon du har med kunden.
All rapportering samlet på ett sted
1. september lanserte vi en ny distribusjonsmodul i OneStop Reporting. Produktet ble rigget om, og legger nå til rette for mer standardfunksjonalitet. Distribusjonsmodulen ble utviklet i samarbeid med flere regnskapsførere som delte sin kompetanse og sine behov, og den nye riggen gjør at du sparer dit på bulkoperasjoner. All rapporteringen er nå samlet i ett system.
Den nye modulen gjør det lettere å dele rapporter til alle byråets kunder, og du trenger ikke lenger gå inn på hver enkelt kunde for å laste ned og dele rapporter. Nå får du distribuert standardrapporter til alle kunder med en gang, uten unødvendig bruk av tid. Når du legger til en ny kunde vil de automatisk få tilgang til byråets standardrapporter.
Bruk rapporteringssystemet til å markedsføre ditt eget regnskapsbyrå
Flere regnskapsbyrå mangler markedsressurser og vet ikke helt hvordan de skal få akkurat sitt byrå til å skille seg ut fra de andre. I den forbindelse er OneStop Reporting for regnskapsbyrå en god venn fordi du kan bygge dine egne standardrapporter, og dermed få mulighet til å sette ditt eget preg på rapportene – på alt fra innhold og fonter til logo. Dette har ofte stor betydning når du skal vise frem og selge inn rapporteringstjenester til kunden. Du eier rapportene, og kan gi unik innsikt i dataen.
Rapportene blir på den måten et visuelt rådgivingsverktøy der du kan forklare og rådgi på kundens språk.
OneStop Reporting gir deg mer tid til kundene dine
De største regnskapsbyråene velger gjerne kun ett rapporteringssystem som snakker med alle regnskapssystemene de bruker. Det betyr at det er færre systemer å sette seg inn i for deg som jobber i regnskapsbyrå. Dette bidrar til å bygge intern ekspertise på ett bestemt system, i tillegg til at du får mer tid til å kunne tilby rådgivning og innsikt til kundene dine.
Se fordelene med å fokusere på ett rapporteringssystem.
Nye kunder som legges inn får automatisk tilgang til standardrapportene til byråene. Dette sparer deg for enormt med tid. Tidligere måtte også regnskapsfører gå inn på selve kunden i systemet, laste ned rapporten og sende til kunden. I OneStop Reporting kan du gjøre alt med få klikk.
Rapporteringssystem som knytter sterkere bånd til kunden
Kunden behøver rådgivning, ikke kun rapporter. Ved å bruke rapportene til å forklare den økonomiske situasjonen kunden står i, samtidig som du kan gi råd til hvordan den økonomiske situasjonen kan forbedres, skaper du tillit til kunden. Du øker også kundens interesse for egen økonomi.
Denne type tjeneste blir ofte tid- og ressurskrevende dersom du skal bruke masse tid på å produsere rapporter i flere ulike systemer, til kunder med ulike behov. Ved å bygge spisskompetanse innen ett rapporteringssystem, blir det også enklere for deg å vise din verdi og skape en sterkere relasjon til din kunde.
Les også: Derfor bør regnskapsføreren jobbe med kundekompetanse