Vi bytter Facebook-navn fra Visma Software Norge til Visma.net Norge!

Du lurer kanskje på hvorfor?

Vi skifter navn på Facebook til Visma.net Norge for å gjøre oss mer tilgjengelige for eksisterende og potensielle kunder. Det er få som har et forhold til Visma Software Norge, da de som oftest tenker at «Visma er Visma», det er flere som har et forhold til det systemet de sitter i. I tillegg er det Visma.net porteføljen vi fokuserer på og som vi aktivt markedsfører ut i markedet. 

Men hva skal dere gjøre med kommunikasjonen rundt andre produkter?

Ved de tilfeller der vi ønsker å ta ut informasjon om produkter, arrangementer med mer rundt andre produktporteføljer enn Visma.net vil denne kommunikasjonen skje fra Visma sin primære Facebook-side

Når skjer det?

Skiftet skjer allerede fra 1. desember 2019. I desember kjører vi ut en julekalender på Facebook hvor Visma.net er i fokus, og passer derfor bra at Visma.net står som avsender i stedet for Visma Software. Julekalenderen heter «Reisen til juleskyen» og vil ta for seg alle fordeler med å flytte ERP-systemet opp i skyen. 

Vent litt … jeg trenger mer informasjon.

Hva er Visma.net og hvordan vil kommunikasjonen fra siden se ut?

  • Visma.net er et digitaliseringsverktøy som skal gjøre den daglige driften enklere og mer effektiv for bedrifter.
  • Målgruppen vi snakker til er hovedsakelig daglig leder, økonomisjef og IT-sjef, men det kan også være de ansatte som kan ha en påvirkningskraft opp til beslutningstakerne. 
  • Visma.net skal ta opp kampen/fighte for rettigheter til norske bedrifter og kan derfor ta del i politiske standpunkt som for eksempel lovpålagt elektronisk faktura.
  • Visma.net er ikke bare et produkt – vi ønsker at merkevaren skal bety mer og gi det mer sjel.

Her er flere fordeler ved at vi skifter navn

  • Enklere for kunder å søke oss opp.
  • Lettere å skaffe følgere til siden, og det vil også gi mer mening for kunder å følge Visma.net enn Visma Software.
  • Kan jobbe mer med organisk innhold og spredning.
  • Kan spisse budskapet enda mer i vår kommunikasjon på Facebook.
  • Kan engasjere og diskutere mer med eksisterende kunder.
  • Lettere å markedsføre produktet i seg selv og øke kjennskapen til Visma.net i markedet når det står som avsender. 

Det må vel være noen ulemper ved å skifte navn?

Vel, vi får ikke tatt ut budskap om de resterende produktene våre, eksempel Visma Business og Visma Global. Eller henvendt oss mot tradisjonelle regnskapsbyråer og promotere arrangementer som Accounting Forward. Fortvil ikke – alt dette løses ved at vi får bruke Visma sin primære konto.

Vi er klar over at navnebyttet vil åpne opp for mer supporthenvendelser fra kunder i løsningen, som vil ta tid å håndtere. Dette er vi forberedt på, og jobber hele tiden for å bedre supporten mot kunden. 

Ok da, dette blir bra!

Vi gleder oss til å sette et økt fokus på Visma.net og være enda mer spisset i vårt budskap og virkelig spre Visma.net ut i markedet!