Skip to main content

Nyhet! Nå er det enkelt å purre på ubetalte fakturaer i PowerOffice Go

Vi ønsker å gjøre det enkelt for regnskapsførerne å tilføre ny verdi til kundeforholdet, derfor lanserer vi nå AutoCollect-tjenesten vår i PowerOffice Go. Det forteller Ida Aune Viken, produktsjef i Visma Financial Solutions AS.

Nå¨blir det enklere purre i PowerOffice Go
AutoCollect gjør det enklere å følge opp ubetalte fakturaer i PowerOffice Go

Visma AutoCollect som er en automatisert purre- og inkassotjeneste, er nå tilgjengelig i alle Visma ERP-system. Tjenesten er integrert i økonomisystemene, og formålet er å forenkle oppfølgingen for brukerne når en faktura ikke blir betalt til forfallsdato.

– Vi hjelper alle type bedrifter å få betalt når betalingen uteblir. Bruker du AutoCollect er prosessen både enkel og automatisert. Med få tastetrykk kan du overføre forfalte fakturaer til purring direkte i PowerOffice Go. Vi er veldig stolte over at tjenesten nå er på plass systemet. AutoCollect passer perfekt inn i et så fremtidsrettet og moderne regnskapssystem som PowerOffice Go er, sier Aune Viken.

Les mer: Slik aktiverer du Visma AutoCollect i PowerOffice Go

Smart tjeneste som tilfører kundeforholdet ekstra verdi

PowerOffice Go er et skybasert økonomisystem som brukes av mange regnskapsførere, ofte i samarbeid med kundene. Automatisert funksjonalitet og enklere samhandling har bidratt til at både regnskapsfører og kunde stadig sparer mer tid. For regnskapsførerne betyr det at de i større grad kan yte merverdi til kundene sine ved å tilby andre relaterte tjenester. Det er her Visma AutoCollect kommer inn.

– Som regnskapsfører tilbyr du ofte et bredt spekter av tjenester innen regnskap til kundene. Vi ser at de regnskapsførerne som tar i bruk AutoCollect, tilfører kundeforholdet en ekstra verdi. Når du bistår kundene dine med purring og inkasso på en effektiv måte, yter du en tjeneste som også er positiv for likviditeten, forteller Marianne Thielemann, Program Manager i Visma Financial Solutions.

– Med dagens måte å jobbe på som i stor grad handler om å rådgi og samarbeide om regnskaps oppgavene, blir det å skape merverdi et viktig element.

Korter ned kredittiden

– Det er veldig stas at AutoCollect nå er tilgjengelig i PowerOffice Go! Vi har hatt pilotkunder på tjenesten i vinter og tilbakemeldingene er gode. Brukerne forteller oss at tjenesten har hjulpet dem til å få bedre rutiner for betalingsoppfølging, de jobber nå mindre manuelt og kredittiden har blitt kortet ned. Summa summarum har det vært positivt for likviditeten – og det er jo alltid fint å høre, forteller Ida Aune Viken.

Integrert og kostnadsfri tjeneste

Visma AutoCollect er nå integrert i PowerOffice Go, og det koster ingenting å aktivere tjenesten. Alle som bruker tjenesten har fri tilgang på support og ikke minst erfarne kunderådgivere. 

– Å bruke tjenesten er kostnadsfritt, men får du hjelp av en regnskapsfører med betalingsoppfølging i AutoCollect, så kan det naturlig nok påløpe kostnader knyttet til bistanden.Snakk derfor med regnskapsføreren din om du ønsker å få hjelp med innkrevning, anbefaler Marianne Thielemann.

Les også: Slik rigger regnskapsbyrået Atenti seg for fremtiden med automatisert innfordring

Fordeler for regnskapsførere

– Vi ser at det er viktig at regnskapsføreren er en pådriver for å følge opp utestående fordringer. Derfor bør regnskapsførere hjelpe kundene sine med gode rutiner rundt purring- og inkasso. God likviditet er alfa omega når du driver en bedrift. Det å sørge for at pengene kommer inn er derfor superviktig, sier Marianne Thielemann.

– Som regnskapsfører har du en viktig rolle. For å motivere flere regnskapsførere til å yte denne merverdien for kundene, tilbyr vi enten markedsstøtte og muligheten for å fakturere stykkpris pr purring. Så er du regnskapsfører og tar i bruk AutoCollect på kundene dine, får du valgfrihet hos oss, forteller Thielemann.

Les også: Lar du være å purre kan det koste deg dyrt

Høy score og gode tilbakemeldinger fra sluttkundene

For mange bedrifter kan det føles skummelt å overlate purring og inkasso til en automatisert tjeneste og tredjepart. Men, har du ikke gode rutiner for å gjøre denne viktige jobben selv, bør du definitivt overlate den til profesjonelle.

– Vi er opptatte av at teknologi møter menneske i dette faget. Å ivareta kunderelasjoner er helt essensielt for oss og noe vi har stort fokus på. Vår erfaring er at automatisert oppfølging sørger for at betalingene kommer inn raskere og bidrar til gode rutiner for oppfølging når betalingen uteblir. For sluttkundene betyr det en forutsigbarhet i kundeforholdet og fører i større grad til at betalingen kommer inn på et tidlig stadie, forteller Ida Aune Viken.

Ida Aune Viken er produktsjef for AutoCollect-tjenesten i Visma Financial Solutions AS

– Når sluttkundene først er i dialog med oss, enten via e-post, chat eller telefon, er tilbakemeldingene veldig gode! Svært mange forteller at de føler seg hørt, og at de sammen med sluttkunderådgiverne finner en løsning som alle parter kan leve med. Vi måler alltid sluttkundetilfredsheten etter endt dialog. Vi er derfor utrolig stolte når sluttkundene scorer oss 4,3 av 5 mulige på telefon og 4,6 av 5 mulige på chat etter å ha vært i kontakt med oss! Det må jo bety at vi gjør noe riktig, smiler Marianne Thielemann. 

– Vi håper derfor det kan bidra til en trygghet til å prøve AutoCollect i PowerOffice Go, avslutter Ida Aune Viken.

Vil du prøve Visma AutoCollect i PowerOffice Go?
Aktiver kostandsfritt – ingen bindingstid!

Les mer og aktiver tjenesten

Most popular