Leger Uten Grenser

Nye kampanjesider for Leger Uten Grenser

Denne uken har jeg hatt gleden av å få være med sommerstudentene i Visma Consulting og prosjektleder Jonas Hoemsnes på besøk til en av sommerprosjektene våre hos Leger Uten Grenser.

Leger Uten Grenser er en nøytral og uavhengig medisinsk hjelpeorganisasjon som redder liv og lindrer nød. De hjelper de som trenger det mest – uansett hvem, hvor, hvorfor. Som humanitær organisasjon er menneskers behov for medisinsk hjelp det eneste som avgjør hvor Leger Uten Grenser velger å jobbe og hvem de velger å jobbe for. For å sikre uavhengighet fra politiske interesser, har Leger Uten Grenser et mål om at størsteparten av midlene alltid skal komme fra private givere. På denne måten kan de jobbe der ikke andre jobber, og raskt rykke ut dersom det oppstår en krise.

Leger Uten Grenser kjører årlig et stort antall kampanjer for å samle inn penger til sitt arbeide som pr i dag omfatter 71 land i hele verden.

Visma Consultings sommerstudenter skal i de neste 6 ukene utvikle et nytt kampanjeverktøy for Leger Uten Grenser. Verktøyet skal gjøre det enklere for medarbeidere i Leger Uten Grenser å sette opp, administrere og følge opp resultatene av innsamlingskampanjene sine. Prosjektet gjennomføres Pro Bono, men vi håper at både Leger Uten Grenser og studentene som jobber i Visma Consultings «Summer internship» program vil få en givende sommer hvor de lærer masse og samtidig bidrar til å øke Leger Uten Grensers evne til å samle inn penger for å redde liv og lindre nød i hele verden.

Mer om prosjektet

Bli kjent med Leger Uten Grenser på 94 sekunder:

 

Gi en gave nå på http://www.legerutengrenser.no/Stoett-oss/Gi-din-gave-online

Line Sulejewski jobber som markeds- og kommunikasjonssjef i Visma Consulting. Line er ansvarlig for markedsføring, PR og sosiale medier, samt intern og ekstern informasjon i divisjonen. Line startet i Visma i januar 2014 og har tidligere jobbet som leder for kunde og forretningsutvikling i Gjensidige og som markedsansvarlig i SAP Norge.
Kontakt Line: