Gå til hovedsiden

Fem grunnleggende digitale tips til bedriften din

Leder du en bedrift? Da er det spesielt fem ting det er viktig å jobbe med.

Fem grunnleggende digitale tips til bedriften din

Bli enda bedre på det dere allerede er gode på

Frigjør tid fra unødvendig arbeid. Det lar deg få mer tid til det som egentlig er ditt spesialfelt. Flere jobber dessverre fortsatt manuelt og gammeldags. Det er dårlig butikk, både for deg som bedrift og for kundene dine. Finn ut av hvilke muligheter du har for å bli enda mer konkurransedyktig.

Driver du for eksempel nettbutikk, kan du tenke over:

1.Hvordan skal du levere varer (Bring, PostNord, PorterBuddy, Helthjem)?
2.Hvilken e-handelsløsning passer deg best (WooCommerce, Magento, Shopify)?
3.Hvordan vil kunden din betale (PayPal, Klarna, Stripe)?

Du kan ikke ha alle svar i hodet, men gjerne vite hvor du kan finne dem

Det er umulig å kunne svare på alt på stående fot. Et mål om å ha enkel tilgang til informasjon som kan hjelpe deg å ta beslutninger er mer realistisk i en travel hverdag. Oppdatert informasjon og god innsikt i dine egne data er gull verdt og et godt verktøy for rapportering og analyse.

Har du rapporter som er tilpasset bedriften din, kan du for eksempel se utestående fordringer, resultat hittil i år eller hvilke kunder som er mest lønnsomme. Rapportering er rett og slett en forutsetning for bedrifter som jager etter å utnytte potensialet. Og hva slags rapporter kan du lage med de løsningene som finnes på markedet i dag? Det er det faktisk nesten bare fantasien som setter grenser for.

Les også: Slik gir et skybasert rapporteringssystem deg bedre kontroll.

Ikke la papirkvitteringene stjele tiden din

Utlegget er ikke dødt, selv om pandemien skar ned på mange av reiseutgiftene. Så lenge det finnes ansatte, finnes det utlegg. 

Kjører du fortsatt papirløsningen? Vær klar over to klinkende klare fordeler med en elektronisk løsning:

  1. De ansatte legger raskt og enkelt inn detaljene for utlegget. Å føre utlegg på papir er kjedelig. Alle slike oppgaver som henger over oss, er det lett å utsette eller til og med glemme. Hvis du åpner opp for at de ansatte kan føre utlegg digitalt, fjerner du to fluer i én smekk: både en byrde og en tidstyv.
  2. Du får et mer nøyaktig kostnadsbilde. Hvis det er enkelt å levere inn utlegg, er det også lett å gjøre det med én gang. Og når utleggene kommer på løpende bånd, gir det et mer nøyaktig bilde av økonomien i selskapet.

Færre feil og regler med digital løsning

Å fylle ut reiseregninger kan være komplisert fordi du må holde deg oppdatert på gjeldende satser og stadige regelendringer. 

Digitale løsninger har alle satsene og reglene innebygd, også når lovverket endres. Du får beskjed om mangler og kan stole på at utregningen blir riktig i stedet for å være nervøs for at du har oversett eller misforstått noe.

Ps! Visste du at kravet om å ha originalbilaget ble opphevet i 2014? I dag holder det å legge ved bilde av kvitteringen eller en elektronisk kvittering.

Les også: Hvorfor er elektronisk reiseregning og utlegg så smart?

Snipp, snapp, snute så var punching av KID-nummer ute

Når alle fakturaer inn og ut går elektronisk, gir det deg lavere kreditt-tid og bedre likviditet. Du vet alltid hva status er og det tar mye mindre tid enn å håndtere papirfakturaer.

Les også: Hva er efaktura (elektronisk faktura)?

Mest populære