Innkjøp etter innfallsmetoden?

Innkjøp etter innfallsmetoden?

Da er du nok ikke den eneste! Uansett hva din kjernevirksomhet er eller hvilken størrelse din bedrift har, vil den alltid ha behov som må dekkes for å kunne operere effektivt.

 

Manglende fokus og prioritering

I noen bedrifter faller innkjøp til den daglige driften direkte under økonomisjef eller daglig leder, blant andre mer viktige oppgaver. Da får den kanskje ikke den prioriteten den bør ha. Andre sprer ansvaret til resepsjonister, avdelingsledere og lignende. Men dette fører gjerne til et uoversiktlig bilde av pris og kvalitet.

I en ellers travel hverdag blir små administrative innkjøp noe som ikke får særlig mye fokus. Kanskje tar man inn leverandører for kortsiktige behov, eller gjør innkjøp mer eller mindre tilfeldig. Høres det kjent ut? Dessverre er det slik at mange små innkjøp summeres opp til store kostnader til slutt.

Vi har skrevet en guide for å hjelpe deg på veien med å lykkes med gode innkjøp. Innkjøp som ikke bare skaper en enklere hverdag, men også skaper verdier.

Last ned gratis guide her

Les også: 5 gode grunner til å outsource dine innkjøp

Michelle Diebels-Larsen jobber som Content Marketing Manager med innhold i digitale kanaler. Hun har en M.Sc i Communication Science (Nederland) og har jobbet i mange år med marketing og kommunikasjon.
Kontakt Michelle: