Hvem vinner til slutt?

Det finnes hundrevis av oppskrifter for å lykkes med salg og her er en til!
Kjetil Kristoffersen byr på seg selv og gode historier under salg- og motivasjonsforedraget «Hvem vinner til slutt?»

I følge Kristoffersen så er det 4 suksessfaktorer du som selger, person eller firma må adaptere og eie.

  1. Fagkunnskap
  2. Frekvens
  3. Marginer
  4. Menneskelighet

Kan du virkelig det du selger (1) og når ut til nok kunder (2) med den riktige prisen (3) og tar vare på kunden i etterkant (4)?
Ja, da har du fått det til!

Nummer en er altså å kunne faget sitt. Være best. Er du det vil kunden få en følelse av trygghet når de handler av deg.

Ikke vær redd for å måtte velge mellom kvantitet og kvalitet. Ja, takk begge deler! Å øke frekvensen og gjennomføre flere kundemøter vil gjøre deg bedre som selger også. Øvelse gjør mester.

Tenk på pris. Ikke vær redd for at det blir for dyrt eller at ingen vil ha produktet om det koster mer enn sånn og sånn. Regn ut marginene og vit hva produktet er verdt.

Til slutt så handler det hele om mennesker som handler med hverandre. Ikke glem det. Vær selgeren som følger opp og som beholder sine kunder. Ved å beholde eksisterende kunder vil nye komme.

Disse 4 faktorene kommer i tillegg til ett sett med naturlige grunnholdninger som også bør være til stede. I et hvert profesjonelt miljø burde det være lojalitet, toleranse og utholdenhet blant kolleger. Som person eller firma blir du ikke større enn de målene du tør å sette for deg selv eller den visjonen du tør å ha i firma. Ikke vær redd sier Kristoffersen. Vi må tørre mer og ikke la frykten ta overhånd.

kkforedrag

Dette er noe av det jeg sitter igjen med etter en morgen med Kjetil Kristoffersen. Jeg syns foredraget var veldig bra og ble lagt frem på en underholdene måte. Har du tid og mulighet kan jeg anbefale salg- og motivasjonsforedraget «Hvem vinner til slutt?» på Litteraturhuset i Oslo.

Carine S. Næss har jobbet hos Visma i 3 år. Hun har en bachelorgrad i Internasjonal Markedsføring fra BI i Oslo og Nanyang Technological University i Singapore. Etter å ha blitt godt kjent med Visma sine kjerneområder på MCK, jobber hun nå som Project Manager for Visma skolelisenser og Ungt Entreprenørskap.
Kontakt Carine S.: