Forståelige regnskapstall og data hjelper dine kunder til å ta viktige beslutninger for bedriften

Hvilket forhold har dine kunder til regnskapstallene sine?

Tøff konkurranse er i mange bransjer en realitet i dagens marked. Kundene har derfor behov for forståelige regnskapstall og data som gir dem den selvtilliten de trenger når de skal ta viktige beslutninger for bedriften. Det er her du som regnskapsfører kommer inn.

Jo mer inngående innsikt du har i kundens resultater og økonomiske helse, jo bedre vil forutsetningene være for at både du og kunden lykkes.

I dag er noen av utfordringene dine kanskje:

  • At det er vanskelig å få kundene dine til å forstå sin økonomiske status
  • Å opprette og produsere tidkrevende grafer for kunder
  • At kunden ikke har tilgang til informasjonen sin når de trenger den
  • At du ikke får noen respons fra kundene på rapportene deres
  • At du må sende dokumenter på nytt til kundene
  • Å få kundene til å se verdien av tjenestene dine.

Hvis du kjenner deg igjen i noen av disse utfordringene, er det kanskje på tide å se nærmere på et moderne rapporteringsprogram som gjør det enklere for deg å veilede kundene dine om hva som vil få dem til å lykkes. Dette gjør deg mer verdifull for kundene dine – og ikke minst; øker lønnsomheten din.

 

Gi dine kunder et bedre forhold til regnskapstall

Et moderne rapporteringsprogram kan hjelpe med blant annet:

  • Å gi kundene dine klare rapporter som er enkle å forstå
  • Å bistå med å kommunisere din verdi til dine kunder
  • Å tilbyr muligheten til å gå inn på detaljert nivå
  • Å få tilgang til din kunde sin økonomiske status, hvor og når som helst

Visma Økonomioversikt er et sånt moderne rapporteringsprogram. Verktøyet gjør det enkelt å dele informasjon med nøkkelpersoner, ledelse og styre i bedriften det føres regnskap for. Les mer om hva Visma Økonomioversikt kan bety for deg som regnskapsfører.

Hvis du er regnskapsfører og håndterer kunderelasjoner, er guiden Moderne rapportering for regnskapsbyråer høyaktuell for deg. Finn ut hvordan du kan gi en boost til kundelojaliteten og last ned vår gratis guide.

Last ned gratis guide

 

Michelle Diebels-Larsen jobber som Content Marketing Manager med innhold i digitale kanaler. Hun har en M.Sc i Communication Science (Nederland) og har jobbet i mange år med marketing og kommunikasjon.
Kontakt Michelle: