Annie & co ville ha en enkel nettbutikk som var lett å administrere og sette opp selv

Enkel nettbutikk for late sommerdager

“Vi hadde noen hengekøyer i sortimentet for vår kundegruppe, og så at vi kunne utvide målgruppen vår til folk flest”, forklarer Annie Jonsson. Hun er daglig leder for nettbutikken Hengekoyeshopen.no, som spesialiserer seg på – du gjettet riktig, Sherlock – hengekøyer.

Større målgruppe med enkle grep

Amajo AS er et lite firma med 4 ansatte som i all hovedsak jobber med utstyr til funksjonshemmede, ment for aktivitet og stimulering.
Blant utvalget også hengekøyer: høneblund-innbydende reder av den svaiende sorten, perfekt for svale sommerdager, og kanskje det nærmeste vi dødelige kommer et flyvende teppe – så sant man ikke er på fornavn med Aladdin.
Annie og de andre oppdaget at produsenten hadde et bredt spekter av hengekøyer og tilleggsutstyr til disse, og øynet muligheten for å nå ut til en større kundegruppe.

“Vi så at vi også kunne utvide vår målgruppe til folk flest; enten man ønsker en hengekøye inne eller ute, i hagen eller på balkongen. Og med utvalget til produsenten var det også enkelt for oss å utvide produktspekteret vårt”.

De ønsket en egen nettbutikk kun for hengekøyene og tilbehøret, og hadde derfor også behov for en ny nettbutikk-løsning.

 

Navn: Hengekoyeshopen.no
Driver med: Salg av hengekøyer, -matter og -stoler i alle slags farger og varianter. For barn og voksne i alle aldre.
Hjemmeside: www.hengekoyeshopen.no
Antall ansatte: 4

 

Lett å administrere selv

Kriteriene for valg av nettbutikk var først og fremst at de ville ha en løsning som var lett å sette opp og enkel å administrere selv. Valget falt på Visma Webshop.

“Det må være enkelt å opprette produkter, ta dem ut og inn av butikken ut ifra hva vi har på lager, og å korrigere priser”, forklarer Annie.
Hun setter også stor pris på at det er en smal sak å lage sider med oversikter. “Ulike kategorier, som for eksempel tilbudsvarer og ordinære varer, er veldig enkelt og greit å sette opp i oversiktlige menyer”.

På tampen spør vi også Annie om det er noe annet hun ville trekke frem eller er spesielt fornøyd med? “At det finnes opplæring og veiledning!” avslutter hun.
Og det skal hun selvfølgelig få når det trengs.

Prøv Visma Webshop – eller om du kun har behov for en nettside, Visma Website – helt gratis. Det tar deg bare 2 minutter å komme i gang.

Ønsker du en demonstrasjon av hvor enkelt det er å sette opp din egen hjemmeside eller nettbutikk? Vi holder også gratis online seminarer.

 

 

Kristoffer Engebretsen jobber som Content Producer i Visma Mamut, og har tidligere jobbet som Customer Service Consultant i samme selskapet. Han har også en lengre arbeidsbakgrunn fra salg.
Connect with Kristoffer: