CRM-systemer: Visma SuperOffice best i test!

CRM-systemer: Hvilket er best?

Visma SuperOffice har igjen blitt kåret til markedets beste av dagens CRM-systemer i PC Worlds årlige kåring. – Det er ingen tvil om at SuperOffice er best i test, mener PC World.

Seieren gikk til SuperOffice i 2009, 2011, 2012. Nå har det nylig blitt klart at de også har vunnet i 2014.

– Visma er stolt over å være distributør av det som er markedets beste CRM-system. Ikke bare vinner de i år, de har vunnet fire av de seks siste årene. Det bekrefter at dette er det beste CRM-systemet i det norske markedet for små og mellomstore bedrifter, sier Julie Grønlund. Hun har jobbet som produktsjef for CRM i Visma i 13 år.

Visma selger også et produkt som heter Visma CRM. Du er ikke redd for å favorisere en av løsningene fremfor en annen?

– Jeg er ikke redd for å være ærlig. Visma CRM ble best i test i 2010 og er et godt CRM-system med gode integrasjoner til andre Visma-systemer. Visma SuperOffice er imidlertid det klart beste CRM-systemet på markedet i dag, og det er det jeg anbefaler nye kunder, forteller Grønlund.

Effektiv håndtering av salg og kundedialog

Seks ulike nettbaserte CRM-systemer i tolv ulike utgaver ble testet, blant disse Visma SuperOffice og Microsoft Dynamics CRM. I testen ble det lagt spesielt vekt på hvilke CRM-systemer det var enkelt å komme i gang med, samt mulighetene for tilpasninger.

– Brukergrensesnittet i SuperOffice er veldig godt. Det er enkelt, ryddig og tydelig. Vi er ikke i tvil om at SuperOffice er best i test, lyder deler av begrunnelsen til PC World.

Kundeservicemodulen og modulen for Quote Management trekkes spesielt frem. Med Quote Management har SuperOffice utviklet en ny, raskere og samtidig mer nøyaktig metode for å lage og sende tilbud. Kundeservicemodulen hjelper deg på sin side med å sette kundeservice i system.

– Dette med kundeservice blir bare viktigere og viktigere, og det er derfor mange ønsker et CRM-system. Dette har SuperOffice skjønt og utvikler et CRM-system med stort fokus på kundeoppfølging, sier Grønlund.

Se demo av SuperOffice her:

CRM-systemer som gir trofaste kunder

Å skaffe nye kunder koster fem ganger mer enn å beholde gamle. Kundeservice er den viktigste årsaken til at kunder avslutter kundeforhold. Dårlige kundeopplevelser sprer seg dessuten som ild i tørt gress på nett, og minsker dermed muligheten for å få nye kunder. Det betyr at det mest lønnsomme en bedrift kan gjøre er å yte god kundeservice.

– For å være konkurransedyktig trenger bedrifter å skape lojale kundebånd, og et godt CRM-system er nøkkelen for å klare dette, sier Gisle Jentoft, administrerende direktør i SuperOffice.

– SuperOffice har klart å lage et system skreddersydd etter moderne kunders kjøpsadferd. Samtidig er systemet enkelt i bruk, og det har god funksjonalitet og en forutsigbar pris, sier Grønlund.

Visma gjør det enkelt å lykkes med CRM

I Visma internt og i Vismas partnerapparat fokuseres det sterkt på å utvikle kompetanse rundt CRM og Visma SuperOffice. Mange av forhandlerne har utnevnt CRM som satsningsområde og satt inn dedikerte ressurser.

Hvorfor denne store satsningen på CRM-systemer?

– Etterspørselen etter CRM-systemer øker. Bedrifter vet at de må sette kundeservice i system for virkelig å kunne lykkes. Mange kjøper derfor CRM samtidig som ERP, sier Grønlund.

Det er grunnen til at Visma for tiden jobber iherdig med å skape gode integrasjoner mellom CRM-systemer og ERP-systemer.

– Målet er at Visma SuperOffice skal bli integrert både med det nettbaserte ERP-systemet Visma.net Financials, og med våre lokalt installerte ERP-systemer som Visma Business og Visma Global.

Vismas vinneroppskrift for å lykkes med CRM fremover blir derfor å levere markedets beste CRM-systemer i kombinasjon med fremragende CRM-kompetanse og gode integrasjoner.

Finn ut hvorfor Visma SuperOffice er best i test! Visma tilbyr også Visma SuperOffice Online, som er en nettbasert variant av Visma SuperOffice.

Lisa works in the Corporate Marketing department in Visma. Before joining Visma in 2011 she lived several years in London working for international companies, as well as working one year in New York. Lisa holds a Bachelor Degree in International Marketing from BI Norwegian School of Management.
Kontakt Lisa: