Istock.com

Bli med oss til Paris!

Fokus på fag i hverdagen

– I tillegg til en rekke tiltak gjennom året har vi hver vår og høst en fagsamling, hvor medarbeiderne får faglig påfyll. Dette er dager, hvor vi stenger butikken og fokuserer på kompetanseutvikling i et faglig og sosialt fellesskap. Det koster selvsagt mye å ta 500 medarbeidere ut av produksjon i flere dager, men vi ser på dette som både en nødvendig og god investering i våre medarbeidere, forteller Vidar Evensen, administrerende direktør i Visma Consulting.

10. september sender Visma 10 fly fra Oslo, København, Stockholm og Helsinki til Paris, hvor det avholdes en tre dagers fagkonferanse for mer enn 500 av våre medarbeidere.

– I år går vi all-in, og mer enn 500 medarbeidere fra Visma Consulting i Danmark, Norge, Finland og Sverige er invitert. Planlegningen har foregått i et helt år, hvor alt fra reiseplanlegging til keynote speakers nå er i boks. Vi gleder oss derfor veldig, forteller Evensen.

Under overskriften ”Nordic Competence Conference” får deltagerne høre om ”Consulting tomorrow” via case fra deltakerne, innlegg fra kollegaer, så vel som eksterne foredragsholdere.

– Rundt regnet koster konferansen 6,5 millioner kroner. Pengene er en langsiktig investering i medarbeiderens kompetanse og samhold. Dette er viktige elementer i samarbeidet med våre kunder, påpeker Evensen.

Aktuelle emner og foredragsholdere på talerstolen

Noen av temaene for ”Consulting tomorrow” er Big Data, Brain Science, Internet of Things og Mobile Web. Her kikker vi inn i krystallkulen og prøver å se så langt inn i fremtiden som det på det nåværende tidspunkt er mulig å gjøre.

– Det kommer også en rekke internasjonale foredragsholder på konferansen, blant annet David Polinchock, som er Chief Spokesperson i et av Amerikas største teleselskaper AT&T. Venkat Subramaniam, prisvinnende forfatter og professor fra Houston University skal snakke om Agil utvikling, og Digital Champion fra Finland, Linda Liukas, som skal snakke om innovasjon og kreativitet. Her er det mye å glede seg til, sier Evensen.

Faglig miljø

– Vi har sterk fokus på læring, både internt og mot kunder. Kompetanseheving og deling, samt egenutvikling og driv er således grunnleggende i vår bedriftskultur, avslutter Evensen.

Vil du være med?

Visma søker nye kollegaer. Rekker du å bli med oss til Paris i september?

Se våre ledige stillinger her

Line Sulejewski jobber som markeds- og kommunikasjonssjef i Visma Consulting. Line er ansvarlig for markedsføring, PR og sosiale medier, samt intern og ekstern informasjon i divisjonen. Line startet i Visma i januar 2014 og har tidligere jobbet som leder for kunde og forretningsutvikling i Gjensidige og som markedsansvarlig i SAP Norge.
Kontakt Line: