Noen grep til hva du kan gjøre for å få flere følgere
- Inviter venner og kollegaer
Benytt deg av det eksisterende nettverket ditt. Når du har opprettet en Facebook-side, informer om dette internt i bedriften du jobber og oppfordre flest mulig av dine kollegaer til å like siden. Send og ut en invitasjon til alle Facebook-vennene dine, som du tror siden kan være relevant for.
- Opprett en «Like» boks på hjemmesiden din
Å ha en «Like»-boks på hjemmesiden din vil gjøre den synlig for de som besøker siden din på nettet. Etter hvert som fanbasen din vokser er det og en måte å få fram hvor mange andre som følger deg, og det er enkelt for besøkende å følge deg bare ved å klikke «Like»-knappen på hjemmesiden din. I tillegg til dette er det en måte å få fortalt søkemotorer at dette er din offisielle Facebook-side.
- Del relevant og interessant innhold
Kanskje du mener at jeg nevner det selvfølgelige, men en god ting kan ikke gjentas for ofte. Det er til syvende og sist den opplevde kvaliteten på innholdet ditt som vil være avgjørende for om noen vil velge å følge deg. En annen ting er at dersom dine eksisterende følgere opplever at du legger ut godt innhold, øker du sannsynligheten for at de vil dele det på sin tidslinje. Dette betyr økt synlighet for deg og dermed større mulighet til å hanke inn flere følgere.
- Annonser for siden din
Bruk noen kroner av reklamebudsjettet ditt til å fortelle verden om at siden din eksisterer. Reklame betyr økt synlighet som igjen øker sjansen for å få flere Likes.
- Kjøp deg venner
Har du noe du kan gi bort som kan være fristende nok til at du kan «kreve» at man må like siden for å få kloa i det? Her er det bare fantasien som setter grenser. Men merk, sørg for at det du gir bort er relevant i forhold til målet med og målgruppen til siden din. Det er ikke noe poeng i å samle inn tusen nye likes fra personer som ikke vil være interessert i det innholdet du legger ut til vanlig.
- Spre det glade budskap
I tillegg til en «Like»-boks på hjemmesiden din bør du og informere i andre kanaler du er aktiv på. Har du en twitter-konto? Tweet om Facebook-siden din. Sender du ut et nyhetsbrev? Kanskje kan Facebook-siden være en av nyhetene? Sørg også for at det er mulig å like Facebook-siden din fra malen for nyhetsbrevet. Og du, offline-reklame fungerer og. Har du en butikk, så heng opp informasjon ved kasseapparatet, på døra eller få det inn i flyers som du deler ut.