Gå til hovedsiden

5 grunner til å benytte ny skattemelding

Hvorfor er dette så bra for bedriften din?

5 grunner til å benytte ny skattemelding
5 grunner til å benytte ny skattemelding

Nå som skattemeldingen blir forenklet for næringsdrivende, er det all grunn til å juble. Men hva vil det egentlig si for deg?

1) Enklere:

Du kan nå se vekk fra tungvinte og lange skjemaer du skal fylle ut, nå registreres i stedet data i temaområder. Her vil alt naturlig henge sammen, og alle næringsoppgaver og vedleggsskjemaer (grøsser du også av ordene?) blir nå erstattet (hurra!) med såkalt næringsspesifikasjon

Dette vil si at hvert område for næringsoppgavene og vedleggene vil erstattes med spesifikasjon som legges ved skattemeldingen.

Den får en ny struktur, og data som naturlig hører sammen, er samlet.

Enten du akkurat har startet eller ikke har så mye erfaring med å føre regnskapet selv, vil det være tilrettelagt for deg!

Les også: Skattemeldingen forenkles

2) Sparer tid

Med det nye skjemaet vil det ta mindre tid å sende inn informasjon om din bedrift hvert år. Tid som vi gjerne bruker på helt andre områder i bedriften vår. 

Skatteetaten ønsker å “gjøre det lett og gjøre det rett”, og uttaler at målet med den nye løsningen er at nettopp at den skal redusere tidsbruken og heve kvaliteten på innsendte opplysninger.

Les også: Derfor må du ha en forretningsidé – og slik får du det

3) Riktig informasjon

Regnskap og skatt kan være tungt å jobbe med for mange. Det er tall og vedlegg, og det skal være riktig. Hvis ikke kan det by på utfordringer senere i regnskapet, som også kan ta tid. Som selvstendig næringsdrivende er man også pliktet å gi rett informasjon om arbeidet som gjøres, og den nye skattemeldingen skal bidra også til dette.

4) Alt i ett

Hos oss skal du få alt du trenger i ett program, som skal gjøre hverdagen din enklere. Regnskapsprogrammet i Visma eAccounting er oppdatert for skattemeldingen i 2022, og derfor er det ikke noe du trenger å gjøre for å få dette på plass. Det er derfor Visma eAccounting er her!

Skattemodulen for enkeltpersonforetak vil være oppdatert og klar for bruk i 2022 – og er enklere enn noen gang!

3 tips: Slik skiller bedriften din seg ut

5) Oppdatert med nye regler

Er du redd for å sende inn feil opplysninger? Det er du ikke alene om, og derfor har Visma eAccounting så klart lagt til rette for dette. Systemet vil oppdage feil før du sender inn meldingen, som en kvalitetssjekk før du sender noe fra deg. Merker du skuldrene senke seg allerede? Bra!

I regnskapsprogrammet vil alt være oppdatert etter de nyeste lovene og reglene, så du slipper å bruke tid på dette selv.

Tips! Meld deg på webinar 9. desember: Ny skattemelding for næringsdrivende 

Lykke til med bedriften din, Visma eAccounting heier på deg 🙂

Mest populære