11 gylne tips for å være en god gjerrigknark

Vi har kåret «Norges mest originale yrke», og Rune bedre kjent som Gjerrigknarken gikk av med seieren. Dersom du ønsker å spare noen kroner kan mye gjøres ved å følge hans 11 gylne tips. Ta en titt på listen under og spar noen kroner du også!

  1. Sammenlign priser på strøm, forsikring, bank, kabel-tv, mobil osv. med jevne mellomrom. Ikke vær en trofast kunde.
  2. Planlegg matvarehandelen nøye. Skriv handleliste. Handle en gang i uka på full mage. Kjøp billigprodukter der det er mulig.
  3. Delta i konkurranser på nett – en eller annen gang er det du som vinner!
  4. Skal du handle på nett, let etter rabattkoder. Hvorfor betale full pris når du kjapt kan betale 5-25% mindre? Planlegg nøye, slik at du kan kjøpe på salg.
  5. Utnytt gode tilbud på blader og bøker. Velkomstgave er gull verdt, enten til deg selv eller som gaver til andre.
  6. Bruk all verdens kredittkort der det er mulig og få rabatter og fordeler. Husk alltid å betale gjelden på forfallsdato, så koster det deg ingenting ekstra.
  7. Fyll drivstoff på det billigste tidspunkt (gjerne søndag kveld eller mandag morgen) og bruk for all del rabatt- og kredittkort for å spare enda mer.
  8. Ta imot alt du kan få gratis, enten det er smaksprøver eller gaver (kaffe, boller osv.) fordi du har bursdag.
  9. Pruting er ingen uting – selv i Norge. Skal du kjøpe større ting, be om avslag eller andre fordelsgoder. Vær beredt til å gå til konkurrenten.
  10. Eddik er gjerrigknarkens beste venn i husholdningen. Du behøver ikke alle disse forskjellige rengjøringsproduktene som «bare» passer til kjøkken, bad eller do.
  11. Spar på strømmen der du kan. Skru ned temperaturen og ta heller på deg litt mer klær. Kutt ut standbymodus.

Du kan lære flere gode tips på gjerrigknark.com.

 

Marthe Ivarson works as communication advisor and Head of social media. Marthe has worked as a journalist and with media relations at the Royal Norwegian Embassy, New Delhi. M.Sc. Business Administration and Organizational Communication, B.Sc. Business Journalism.
Kontakt Marthe: