Faghandel

Det er ofte mye kunnskap og verdiskapende aktiviteter som ikke benyttes i en butikkjede.

Den siste eksplosjonen av internasjonale kjeder har brakt utfordringer og nye muligheter for lokal handel, og da er det viktig å ha kontroll på sine aktiviteter og optimalisering av kjeden for å skape lønnsomhet.

Service og fagkompetanse

I faghandel er god kompetanse viktig, men i en verden hvor kundene også er ivrige på å lese seg opp og sammenligne produkter og priser før de handler, er service og god logistikk vel så viktig. Er varen tilgjengelig i butikk via nettet, når kommer varen, kan man bestille varen i butikk og få den sendt hjem?  

Dagens kunder setter større krav til frihet og fleksibilitet til dagens faghandel. Man må være på nett, både med mobilvennlige og optimaliserte nettsider, og butikkene må helst tilby en handleopplevelse som gir noe mer enn for eksempel e-handel. I tillegg skal helst de ulike kanalene supplere hverandre og være intergrert med butikkdata, ERP og CRM. 

Dette er ikke lett, men starter man med en moderne IT-plattform som et solid fundament vil man være rustet for det som må gjøres nå og det som kommer i fremtiden. 

Visma Retail gir deg moderne teknologi. Vi gjør det enklere, mer praktisk og mer effektivt å drive butikker og kjede. Ved å bruke et styringsverktøy vil alltid hovedkontoret få vite hvilke butikker som er gode og mindre gode på de ulike arbeidsprosessene i butikken, og dermed ha muligheten til å gjøre forbedringer.

For å være en konkurransedyktig merkevare, er du avhengig av en fleksibel hovedkontorløsning og intelligent funksjonalitet som øker handleopplevelse og salg.

Hvordan gjør vi det?

Vår ambisjon er å tilby aktører innen detaljhandelen de beste verktøyene for å holde seg konkurransekraftige og vinne flere og lojale kunder gjennom økt handleopplevelse.

Viktige funksjoner 

Butikkdataløsningen må kunne gi utfyllende informasjon og råd, samt gjøre det smidig for butikkene å håndtere mersalg.

Innen faghandel må riktige priser og lagerstatus være tilgjengelig til enhver tid, og muligheten til å bruke interaktive medier som multimediakiosker, e-handel og sosiale medier blir viktigere og viktigere. 

Les om vår løsning CS-Web

   

et par med handleposer og mobil(faghandel)

ikon for handlevogn (faghandel)

Kassa

Viktigheten av en funksjonsrik og brukervennlig kasse betyr mye innen faghandel, både for stasjonær og mobil kasse. Selg mer med integrasjon med nettbutikken, søk etter klienter, artikler, lager og produktinfo. 

 

ikon for integrasjon med 2 piler (faghandel)

Integrert

Våre løsninger kan integreres med mange forskjellige 3. parts løsninger og det meste foregår i skyen i dag. ERP, CRM, nettbutikk og så videre er typiske integrasjonspunkter. Vi sitter med kompetansen for å skape en fleksibel og sømløs opplevelse. 

ikon for 2 handleposer (faghandel) 

Handleopplevelse 

Kundens opplevelse i møte med butikken og/eller kjeden handler ofte om å oppfylle forventninger, og aller helst overgår dem. Tilby selvbetjente løsninger, handle på nett - hente i butikk og skap lojale kunder.
Vi hjelper deg skape handleopplevelse. 

 

Visste du at 

75%   

  

- av forbrukerne forteller at produktinformasjon via sosiale medier påvirker handlemønster og forbedrer merkelojalitet?  

 

ikon for et dokument og forstørrelsesglass (faghandel) 

Fokus og kontroll

Gode løsninger og gode rutiner sammen med et enkelt og intuitivt grensesnitt er vårt bidrag til en enklere og mer lønnsom butikk. Våre faghandelsløsninger er utviklet for å skape god arbeidsflyt slik at gode rutiner dannes automatisk. 

ikon for pappeske (faghandel)

Logistikk

God logistikk er viktigere enn noen gang. Kunden har ofte flere valg så det å ha varen tilgjengelig er ofte det som avgjør om det blir et salg eller ikke. Mye av logistikken kan og bør automatiseres. Slik unngår du å gå tom for bestselgere og basisvarer, og selvfølgelig tar systemet hensyn til sesong og historikk. Lønnsomme beslutninger kan gjøres ved bruk av god og riktig rapportering og analyse.

ikon for mobiltelefon (faghandel)

Mobililtet

- bort fra disken, ut på gulvet! 

Kundene forventer at butikkpersonalet er utstyrt med mobile verktøy for å gjøre raske oppslag. Dette gir også muligheten for en helt annen kundedialog. Komplementerer du dette med en betalingsløsning kan du ta med butikken hvor som helst. 

Kontaktskjema

Vi hjelper deg gjerne. Fyll ut skjema og vi kontakter deg.
Du kan også kontakte oss på telefon: 33 34 94 00

Navn:
Firma:
E-post: *
Telefon: *
Melding:*