Butikkdata for hovedkontor

Et effektivt hovedkontor bidrar til effektiv bruk av ressurser, reduserer kostnader og øker inntekter gjennom å tenke helhet og opplevelse.

Lønnsom kjededrift

En konkurransedyktig kjede trenger en fleksibel hovedkontorløsning med full kontroll på lagerstatus i butikk- og sentrallager, administrasjon av kampanjer, prisstyring og sortiment.

De mest effektive løsningene for butikkdata begynner og slutter i butikken, der inntektsgrunnlaget blir skapt. Kjedekontorene skal støtte, styre og hjelpe butikkene med å selge mer til kundene.

Våre løsninger er utviklet for å gjøre nettopp dette. Vi vil gjerne vise deg hvordan det store utvalget av smart funksjonalitet bidrar til mer lønnsomme butikker og en mer lønnsom kjede.

  

74 %

av forbrukere bruker
sin smarttelefon for å
ta i mot og benytte tilbud.

  

Nesten halvparten (43%)
vil bruke sin smarttelefon enda
mer for å ta i mot og
benytte tilbud.

Klikk her for å lese mer statistikk

  

forbruker med mobil benytter butikkdata

  

Se løsningene vi tilbyr

Finn den som passer best for dine behov!

Retail Suite

- for større kjeder

Vår løsning for butikkdata rettet mot større kjeder i retailbransjen med alt fra enkle til komplekse behov. Løsningen er bygget med tanke på samspill og integrasjoner med interne og eksterne systemer.

Les om Retail Suite

Pharma Suite

- for apotek

Vår resepthåndterings- og butikkdataløsning moderniserer apotekene. Reseptoversikt og automatisert kundedialog er bare noen av mulighetene i Pharma Suite.
 

Les om Pharma Suite

CS-Web

- faghandel/fashion

Vår løsning for butikkdata i skyen er skreddersydd for faghandel og fashionbransjen, og er tilgjengelig på bærbare enheter, som nettbrett og mobil.


Les om CS-Web

Jobb smartere på hovedkontoret

Sortimentstyring
Effektiv administrasjon av sortiment, artikler og priser øker lønnsomheten i butikken. Riktige varer i butikk til enhver tid er avgjørende for å lykkes og for butikken gjelder det å arbeide aktivt med sortimentsstyring og artikkelhåndtering.

Artikkelhåndtering
Riktige varer i butikken til riktig tid er avgjørende for å lykkes. Det er flere og flere kjeder som reduserer antall varer og satser på et fast sortiment i kombinasjon med at butikkene kan komplimentere fra et valgfritt sortiment.

Logistikk
Automatisering og effektivisering av innkjøp, varemottak og lagerstyring gir store gevinster. Vismas løsning for butikkdata genererer automatiserte ordreforslag basert på salg, historikk og sesong.

Automatisering gjør det enklere og mer effektivt for butikken å håndtere hele vareforsørgningen, fra bestilling til varemottak, noe som gjør det mulig for ansatte å utføre sine oppgaver ute på gulvet.

Rapportering og analyse
For butikken er det ofte avgjørende for lønnsomheten å få tilbakemeldinger raskt og effektivt og å se resultatene av ulike hendelser i butikken uansett hvor du befinner deg.

Rapporter og analyser skaper et overblikk over lager, salgsstatistikk, lønnsomhet, marginutvikling, antall forbrukere, gjennomsnittskjøp og salgstrender. God leverandørkontroll gir muligheten til å forhandle om bedre betingelser.

Fakturakontroll
Få kontroll over innkommende og utgående fakturaer. Oppdag avvik i leveransen til butikken din. Få full oversikt over returer og få god oversikt over hva som selges i butikken fra hver enkelt leverandør, samtidig som du skaper et grunnlag for forhandlinger med leverandørene.

Kampanjehåndtering
Å arbeide med kampanjer i butikk er en viktig del av butikkens profilering. Komplettere sentrale kampanjer, lojalitetskampanjer med egne butikkampanjer der systemet hjelper butikken å unngå konflikter mellom dem. Med støtte rundt oppfølgingen sørger du for at utfallet av kampanjen gir ønsket resultat og sammenligninger mellom ulike kampanjer.

Kundehåndtering
Spesialtilbud for utvalgte kunder og segmenter i registeret øker kundelojalitet. Backofficeløsning for kundene er et effektivt verktøy for registrering, vedlikehold, gruppering og segmentering. Vårt verktøy for butikkdata gjør det enklere å fakturere, gi kundeservice og sende ut tilpassede tilbud og andre budskap via SMS, e-post og DM.

Mix Match
Ta 3, betal for 2, kjøp 4 og få en tilhørende vare, kjøp 2 av en vare + 3 av en annen og få et spesialtilbud. Dette er noen ekspempler på hvordan en Mix Match kan brukes.

Vil du vite mer? Kontakt oss!

blide jenter med gule lapper på tavle kartlegger behov for butikkdata

Gode råd?

Hos oss i Visma Retail får du en mulighet til å sette deg ned å prate med eksperter som har mange års erfaring med butikkdata i retailbransjen. Vi finnes ikke bare i Norge, men også i Sverige og Danmark, hvilket gjør at vi kan tilby din kjede et nordisk totalkonsept.

Du er velkommen til å kontakte oss for å booke et møte eller les mer om våre tjenester og hvordan vi kan gi deg mange gode råd på veien til en mer effektiv og lønnsom kjededrift.  

Kontaktskjema

Vi hjelper deg gjerne. Fyll ut skjema og vi kontakter deg.
Du kan også kontakte oss på telefon: 33 34 94 00

Navn:
Firma:
E-post: *
Telefon: *
Melding:*