Visma Proceedo
Behov til betaling

leverandørtilknytninger

Leverandørtilkobling – en nøkkel til fremgang

For å sikre høy bruk av løsningen og på den måten realisere hele besparelsespotensialet er det viktig å tilkoble alle de leverandørene man har inngått avtale med. Mange av kundene våre gjør innkjøp fra flere hundre leverandører i Visma Proceedo.

Leverandørtilkobling

Totalt har Visma Proceedo flere enn 4 000 leverandører tilknyttet. Her er eksempler på elektronisk samhandling mellom kunde og leverandør som støttes av Visma Proceedo: 

• Katalog
• Punch-out
• Ordre
• Ordrebekreftelse
• e-faktura

Tilknytte leverandører til Visma Proceedo

Som kunde kan du selv tilknytte leverandører eller kjøpe tilknytningstjenesten av Visma. Ofte tilknyttes leverandører med et begrenset og lite hyppig oppdatert vareutvalg av kunden selv, mens leverandører med større kataloger tilknyttes av Visma. Denne kombinasjonen har vist seg å være svært kostnadseffektiv for kundene våre, samtidig med at den verdsettes av leverandørene. Nedenfor beskrives de to alternativene nærmere.

Visma Proceedo tilknytter leverandører – leverandørtjenester

• Visma driver integreringsarbeidet mot leverandørene i prosjektform
• Leverandørene velger mellom ulike formater og kommunikasjonsmetoder
• Støtte for PEPPOL/ELMA
• Format: EDIFACT, cXML, Sveorder, e2b, EHF m.fl.
• Kommunikasjon: HTTPS, HTTP, SFTP, FTP, via VAN
• SFTI – Visma Proceedo støtter relevante SFTI-scenarioer
• Visma er ansvarlig for vedlikehold og feilhåndtering

Du som kunde tilknytter leverandørene ved hjelp av løsninger fra Visma Proceedo

• Katalog importeres via Excel
• Generelle eller kundetilpassede bestillingsskjemaer
• Leverandøren får bestilling via e-post eller faks
• Leverandøren kan sende bestillingsbekreftelse og e-faktura fra leverandørportalen
• Visma har ansvaret for drift, vedlikehold og utvikling av leverandørportalen

Erik Bergseth, Visma:

”Andelen e-Faktura hos våre kunder er over 50 %, vi har eksempler på kunder hos oss som har en andel på over 80 %.”

Behov for støtte i samtale med leverandør om integrasjoner? 

Her finner du som kunde dokumenter som kan være til hjelp når dere har samtale med leverandør om integrasjon. Nedenunder finner du e-Handelsbilag og Avropsdokument – en bestillingsblankett vi behøver for å iverksette en integrasjon.

Her finner du e-handelsbilag. Last ned Pdf (292 kB).  

Her finner du Avropsdokument pdf (192 kB) or in English Customer Order pdf (235 kB)