Visma Proceedo
Behov til betaling

Moduler

Visma Proceedo hjelper deg med å få bedre kontroll over avtaler og innkjøp, reduserte kostnader samt bedre kvalitet og sporbarhet i prosessen fra behov til betaling.

Løsninger visma proceedo

Alle modulene i Visma Proceedo er nettbaserte og kan nås fra enhver datamaskin. Det er en skybasert løsning og selges som SaaS (software as a service). Det betyr at du slipper investere tid og ressurser i maskinvare, drift og vedlikehold. 

Avtalehåndtering
Innkjøpssystem
Fakturahåndtering 

Avtalehåndtering

Visma Proceedo Avtalehåndtering tar hånd om hele avtalehåndteringen, fra administrasjon og distribusjon av leverandøravtaler til struktur og innhenting av brukernes synspunkter. Tjenesten er webbasert, fungerer uavhengig av datamaskin og brukere kan rettighetsstyres.

  • Avtaledata finnes i strukturert form
  • En kan lagre bilag/vedlegg
  • Avtale kan ha automatisk kobling mot for eksempel varekataloger, prislister, ordreskjema og webshop
  • Avtalene kan eksponeres for hele organisasjonen
  • Brukervennlig søkefunksjonalitet
  • Rettighetsstyrte tilganger for sluttbrukere
  • Påminnelse/varsling når avtaler går ut
  • Enkelte å innhente tilbakemeldinger fra sluttbrukere
  • Enkelt å finne å håndtere
  • Leverandøravtaler finnes enkelt gjennom å skrive navnet på leverandøren eller produktet. En kan også søke i trestruktur som defineres av din egen virksomhet

Visma Proceedo effektiviserer og strømlinjeformer innkjøpene i bedriften din. Løsningen omfatter hele innkjøpsprosessen fra en bestilling blir godkjent og sendt, til varen er mottatt og fakturaen er klar for betaling. Systemet er nettbasert og brukervennlig, og kan integreres med bedriftens leverandører og økonomisystem. 

Claes Stenfeldt, COOP:

« Ett år etter implementering av Visma Proceedo hadde vi oppnådd alle våre mål »

Innkjøpssystem

Med Visma Proceedo sparer bedriften din tid og kostnader. Dere får ett felles system for håndtering av bestillinger som alle ansatte kan benytte. Registreringen utføres av den enkelte ansatte som har et innkjøpsbehov. Innkjøpssystemet automatiserer følgende rutiner:

  • bestilling
  • kontering
  • godkjenning
  • ordresvar
  • registrering av varemottak

Innkjøpssystemet kan også integreres med webbasert fakturabehandling og økonomisystemet ditt. Da blir hele prosessen helt elektronisk.  

Sørger for høy avtalelojalitet

I tillegg til å spare tid og kostnader på selve rutinene, gir innkjøpssystemet også høy avtalelojalitet, noe som reduserer kostnadene ytterligere. Fordi alle leverandøravtalene deres ligger inne i innkjøpssystemet vet alle ansatte alltid hvilke produkter de skal velge og hvem de skal bestille fra. Visma Proceedo gir deg også bedre kontroll og kvalitet i innkjøpene, ettersom ingen bestillinger blir sendt til leverandørene før de er ferdig kontert og godkjent.

 

ESV (Ekonomistyringsverket i Sverige):

« Proceedo fakturahåndtering er den mest brukervennlige løsningen. »

Fakturahåndtering

Med Visma Proceedo Fakturahåndtering håndterer du alle innkommende fakturaer på en effektiv og sikker måte. Integrert med bedriftens systemer for innkjøp og økonomi sørger løsningen for at du kan automatisere de fleste fakturarutinene. Funksjonaliteten er en del av den totale innkøpsløsningen Visma Proceedo, men kan også integreres med andre innkjøpssystemer eller benyttes frittstående.

Oppnå høyere andel av elektronisk fakturaer

Både papirfakturaer og elektroniske fakturaer rutes inn i Visma Proceedo Fakturahåndtering. Papirfakturaer blir skannet og tolket, mens elektroniske fakturaer importeres automatisk. Verktøyet har flere forskjellige løsninger for dette:

  • Mange av de største leverandørene i Norge er allerede tilknyttet systemet gjennom Vismas meldingssentral
  • De mindre leverandørene sender elektroniske fakturaer fra sitt eget økonomisystem, eller oppretter dem via et eget webgrensesnitt som er integrert med verktøyet 
  • For papirfakturaer velger du om virksomheten din vil skanne selv, eller la Vismas skanningoperatører gjøre jobben

Snakker med økonomisystemet ditt

Fakturahåndteringen er integrert med de fleste økonomi- og ERP-systemer på markedet. Vanlige eksempler på integrert dataflyt er:

  • overføring av leverandørregister, konteringsinformasjon, ordrer og leveransekvitteringer fra økonomisystemet til Fakturabehandling
  • overføring av ankomstkontering, sluttbooket faktura og fakturabilde fra Fakturahåndtering til økonomisystemet

Har du spørsmål?

Hvor mye kan du som kunde spare? Hvilke faktorer er viktige å vurdere når du som kunde skal velge innkjøp og fakturahåndteringssystem? Vi hjelper store privateide selskaper og offentlig sektor med forslag og anbefalinger om hva som bør vurderes – kunnskaper vi har formidlet siden oppstart i 1999. Ta kontakt, så effektiviserer vi hele prosessen i fellesskap. 

Kontakt oss for å få mer informasjon på 40 00 68 14 eller proceedonorge@visma.com