Publisert:
11.12.2023
Sist endret:
7.2.2024
Visma Software
Derfor er OneStop Reporting det eneste rapporteringssystemet byrået ditt trenger
Mer tid til rådgivning og til å knytte sterkere bånd til kundene dine.

Svært få økonomisystemer leverer en komplett rapporteringsløsning som dekker alle behov og ulike kundekrav som er avgjørende i dagens marked. Samtidig krever gjerne kundene at regnskapsføreren jobber i flere økonomisystemer. 

All rapportering samlet på ett sted

OneStop Reporting gir deg og kundene dine muligheten til å bruke kun ett rapporteringssystem. Uavhengig om kunden har behov for standardrapporter eller skreddersøm, løser produktet dette på en enkel og effektiv måte. Rapportene underbygger rådgivningsvirksomheten og all konsultasjon du har med kunden.

Distribusjonsmodulen i OneStop Reporting gjør det lettere å dele rapporter til alle byråets kunder, og du trenger ikke lenger gå inn på hver enkelt kunde for å laste ned og dele rapporter. Nå får du distribuert standardrapporter til alle kunder med én gang, uten unødvendig bruk av tid. Når du legger til en ny kunde vil de automatisk få tilgang til byråets standardrapporter.

Les mer: På tide å prise regnskapsjobben riktig?

OneStop Reporting gir deg mer tid til kundene dine

De største regnskapsbyråene velger gjerne kun ett rapporteringssystem som snakker med alle regnskapssystemene de bruker. Det betyr at det er færre systemer å sette seg inn i for deg som jobber i regnskapsbyrå. 

Les mer: Hvorfor bør ditt byrå ta i bruk skybasert rapporteringsverktøy?

Dette bidrar til å bygge intern ekspertise på ett bestemt system, i tillegg til at du får mer tid til å kunne tilby rådgivning og innsikt til kundene dine. Nye kunder som legges inn får automatisk tilgang til standardrapportene til byråene. Dette sparer deg for enormt med tid. Tidligere måtte også regnskapsfører gå inn på selve kunden i systemet, laste ned rapporten og sende til kunden. I OneStop Reporting kan du gjøre alt med få klikk.

Les mer: Lav selvtillit fører til historisk lave priser!

Tid til å bygge tettere relasjon til kundene dine

Tiden du sparer bidrar dermed til å kunne bygge en tettere relasjon med kundene dine. Ved å bruke rapportene til å forklare den økonomiske situasjonen kunden står i, samtidig som du kan gi råd til hvordan den økonomiske situasjonen kan forbedres, skaper du tillit til kunden. Du øker også kundens interesse for egen økonomi. 

Denne type tjeneste blir ofte tid- og ressurskrevende dersom du skal bruke masse tid på å produsere rapporter i flere ulike systemer, til kunder med ulike behov. Ved å bygge spisskompetanse innen ett rapporteringssystem, blir det også enklere for deg å vise din verdi og skape en sterkere relasjon til din kunde. Samtidig underbygger rapportene rådgivningsvirksomheten din, og all konsultasjon du har med kunden. Alt som har med rådgivning ligger i OneStop Reporting, med flere brukertyper. Du kan slippe kundene inn i akkurat det de ønsker, i eget design, med innsyn via arkivet eller dashboard.

Bruk rapporteringssystemet til å markedsføre ditt eget regnskapsbyrå

Flere regnskapsbyrå mangler markedsressurser og vet ikke helt hvordan de skal få akkurat deres regnskapsbyrå til å skille seg ut fra andre.

I den forbindelse er OneStop Reporting for regnskapsbyrå et godt verktøy,  fordi du kan bygge dine egne standardrapporter, og dermed få mulighet til å sette ditt eget preg på rapportene. På alt fra innhold og fonter til logo. Dette har ofte stor betydning når du skal vise frem og selge inn rapporteringstjenester til kunden. Rapportene blir på den måten et visuelt rådgivingsredskap der du kan forklare og rådgi på kundens språk.

Les mer: Nettbasert årsoppgjør er en realitet.